Jesteś tutaj
FAQ - najczęstsze pytania
- Przesłany plik pracy zawiera błędy. Jak wgrać nową wersję pliku? Jak przekazać pracę do poprawy?
Jeżeli praca została przesłana do zatwierdzenia przez promotora i należy poprawić wersję pliku, ze względu na błędy bądź inne przyczyny, należy zgłosić się do promotora o utworzenie nowego zestawu pracy i przekazanie do poprawy ("Stwórz nowy zestaw i przekaż do poprawy"). Czynność ta nie będzie możliwa, jeżeli status archiwizacji pracy będzie już w punkcie "5 - praca gotowa do obrony". Wtedy należy zgłosić się do sekretariatu o pomoc. - Kiedy można wydrukować pracę?
Pracę można drukować zaraz po wgraniu do AP. W tym celu należy użyć niebieskiego linka "Wersja do druku", aby pobrać plik pdf. W tym momencie generowane są również sumy kontrolne, które będą zapisane na kolejnych stronach pracy. Losowe sumy kontrolne będą sprawdzane przy odbieraniu pracy w sekretariacie/dziekanacie, w celu sprawdzenia oryginalności wgranej pracy do AP z pracą wydrukowaną. Ważne, aby plik PDF nie był zabezpieczony, gdyż nie będzie możliwości zapisania sum kontrolnych. - Dlaczego nie pojawiają się sumy kontrolne na stronach pobranego pliku pracy?
Obecne zarządzenie Rektora nie wymaga składania pracy dyplomowej w formie druku.
Sumy kontrolne generowane są w momencie pobierania pliku do wydruku - niebieski link "Wersja do druku". - Jak zmienić parametry udostępniania pracy?
Parametry udostępniania (udostępniać w czytelni, udostępniać w internecie) można zmienić jedynie w punkcie 2 statusu archiwizacji czyli "Przesyłanie plików z pracą". Sekretariat musi cofnąć pracę do tego statusu. Następnie student zmienia parametry udostępniania, a w dalszej kolejności sekretariat zmienia status pracy na docelowy. Po wykonaniu tych czynności student musi wydrukować nowe "oświadczenie o udostępnianiu" ("oświadczenie w sprawie praw autorskich") i złożyć je w sekretariacie. - Dlaczego nie mogę przejść do punktu archiwizacji pracy: "Przesyłanie plików z pracą"?
Aby przejść do punktu: "Przesyłanie plików z pracą" należy wypełnić wszystkie konieczne pola formularza: tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, wszystko w języku pracy, polskim i angielskim. - Jak wgrać nową wersję pracy, gdy praca ma status "Praca gotowa do obrony"?
Nowa wersja pracy może być wgrana jedynie w przypadku, gdy nie odbył się jeszcze egzamin dyplomowy.
W tym punkcie archiwizacji pracy wymagany jest kontakt z administratorem AP / lokalnym administratorem AP w celu odblokowania pracy. - Czy można zobaczyć recenzje pracy?
Recenzje są widoczne dla autora pracy zaraz po jej zaakceptowaniu przez recenzenta. - Czy można ukryć imię i nazwisko autora pracy?
Imię i nazwisko można ukryć przy pracach autora - (widoczne tylko dla administratorów i osób związanych z pracą) - zmienia się w USOSweb. - Dlaczego nie mogę znaleźć linku do wydrukowania oświadczenia o udostępnianiu?
Link "oświadczenia o udostępnianiu" ("oświadczenia w sprawie praw autorskich") generuje się po przekazaniu pracy do akceptacji przez opiekuna i znajduje się przy nazwisku autora pracy w tabeli informacyjnej pracy. - Podczas wypełniania recenzji wkradł się błąd. Jak poprawić treść zatwierdzonej recenzji?
Odblokowanie edycji zatwierdzonej recenzji może wykonać jedynie administrator AP, lokalny administrator AP. - Jak utworzyć link tymczasowy dla recenzenta?
Link tymczasowy dla recenzenta może utworzyć promotor. Na stronie danej pracy w AP w bloku "Osoby piszące recenzję" przy nazwisku danego recenzenta znajduje się ikonka, która pozwala utworzyć link tymczasowy dla recenzenta. Link ten zostanie automatycznie wysłany na adres e-mail recenzenta. - Dlaczego nie pojawiają się w USOS losowe sumy kontrolne pracy?
Sumy kontrolne widoczne są w USOS w zakładce "Uwagi" w pracy dyplomowej od chwili kliknięcia przez studenta linku "Wersja do druku" w AP. - Dlaczego formularz recenzji dla pracy nie zgadza się z przypisanym wzorem recenzji dla jednostki pracy?
Wzór formularza recenzji przypisywany jest do jednostki, w której powstaje praca dyplomowa. Jeżeli formularz jest nieprawidłowy to należy sprawdzić wpis w USOS "jednostka, w której powstaje praca". - Czy sprawdzanie antyplagiatowe jest konieczne do akceptacji pracy przez promotora?
Sprawdzanie antyplagiatowe jest konieczne do zatwierdzenia przez promotora pracy. Sprawdzanie antyplagiatowe jest obowiązkowe. - Dlaczego praca nie jest widoczna w katalogu AP, mimo że w opcjach udostępniania w internecie została wyrażona zgoda?
Aby praca była widoczna w katalogu AP, gdy opcja udostępniania została zaznaczona, musi być zarchiwizowana i ze statusem "praca gotowa do obrony". - Jak udostępnić możliwość wpisania brakującej recenzji, gdy praca jest już w statusie "praca gotowa do obrony"?
Jeżeli z pewnych powodów praca jest już w statusie "5 - praca gotowa do obrony", a brakuje recenzji, która ma być wpisana, należy zgłosić się do administratora AP (również lokalnego, sekretariat) w celu zmiany statusu pracy na "4 - wystawianie recenzji". - Jak prawidłowo tworzyć pliki PDF za pomocą LaTeX?
Informacje na ten temat można uzyskać tutaj: http://wiki.osaweb.pl/Latex - W jaki sposób doktorant, przygotowujący rozprawę w trybie eksternistycznym, może uzyskać dane do logowania do Archiwum Prac?
Dostęp można uzyskać poprzez zgłoszenie do zespołu USOS/administratora AP konieczności uzyskania takiego dostępu. Dane doktoranta muszą być wcześniej uzupełnione w USOS (konieczne jest również wpisanie adresu e-mail).